28 Şubat 2015 Cumartesi

DÖRT ŞAİR


30 EKİM 2009

Sevdiğim ay gerilerde kaldı. Sevdiğim ay, sonbahar mevsiminin ilk ayı olan eylüldü. Sanırım çoğu insan da benimle aynı düşüncede.

ÖĞLE ÖNCESİ

Arkadaşımı arıyorum. Ali Haydar*.  Buluyorum.  Yerimi söylüyorum ona. Kutsal bir gün olduğunu da. Nedendir sonra, hastaneye uğrayacağımı, bir hasta ziyaretinden sonra yanına geleceğimi söylemeden daha, aradığım  hastanın Bayram** olduğunu ve sabahleyin taburcu edildiğini söylüyor bana.

Demek arkadaşımı göremeyeceğim.

Esefleniyorum.

Neden bir şeyi vaktinde yerine getiremem ki? Zamanın elinde bir oyuncak… doğrusu, sağa sola savrulan bir çöp olduğumu düşünüyorum.

Hüzünler yüreğimde toplanıyor. Bu, yüzümden belli oluyor. Yanımdakilerin bir hoş bakışlarından anlıyorum.

Mabedin bahçesinde sararmaya yüz tutan ama dökülmekte direnen (az dökülen) yaprakların üzerinde sağa sola ilerliyorum.

ÖĞLE SONRASI

Kanadı kırık bir kuş gibi hissediyorum kendimi. İmamın, hutbesinin ağırlığını taşıdığımı, sözlerinden  sarsıldığımın farkındayım.

Senenin bu ılık mevsiminde olduğumu hatırlıyorum ve arkadaşımı yeniden arıyorum.

Arkadaşım, Ali Haydar beni candan karşılıyor.

Kafamda, onun için taşıdığım iki sorunun ilkini açıyorum. İkinci sorumda aldığım cevap beni daha mutlu ediyor.***

İki arkadaşımın daha  geleceği bilgisini veriyor Ali Haydar. Onlar gelmeden önce şekilleri ve sesleri bana geldi gibi. Senelerden beri görmediğim Mustafa ve seyrek gördüğüm Mi Akif. Şimdi karşımda sevdiğim 2 şair de var. M. Akif ve Mustafa.****


İKİNDİ SONRASI


Birlikte şair Yasin’i ***** ziyarete giderken Yasin’in yeni uğraşısı  ile ilgili doyurucu bilgi veriyor M. Akif.  Anlatılanlardan  güzel bir hikaye çıkar diye düşünüyorum.



Yasin’in yeni uğraşı fotoğrafçılık. Çektiği fotoğrafları içtenlikle gösteriyor. Onun bu hareketinden sonra yüzünde bir övünme belirtisi göremesem de… güzel resimler diye geçiriyorum içimden. Sonra da bunları arkadaşıma söylüyorum. Bir gün önce çektiği salyangoz fotoğrafı ilgimi çekenlerin başında geliyor.

Yasin, bunu şiire ek olarak yaptığını söylüyor. Vaktinin iş, ev ve dağ arasında geçtiğini vurguluyor.

Ayrılırken bana iki kitap hediye ediyor. Bunlardan 1.si şair Mehmet'in******, 'Gölge Boyu Irmak', 2. Mehmet Akif Şahin'in, ' Aşkımın Zaman Kayması' isimli kitapları.

------------------------------------------------------

*Ali Haydar Tuğ.


** Bayram Nacar. 


***Şahsiyetini neden öne çıkarmadığı ile ilgili idi 2. sorum.


****M. Akif Baltutan ve Mustafa Pınarbaşı.


*****Şair Yasin Mortaş.

-  http://dostlarimdan.blogspot.com/?


****** Şair Mehmet Mortaş.

-------
Posted 31st October 2009 by 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder